Dzis jest 19.04.2024, imieniny Alfa, Leonii, Tytusa
advert 1
advert 2
advert 3
Witamy na stronie głównej Zespołu Szkół
Komunikat biblioteki szkolnej PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
piątek, 19 czerwca 2020 17:15

W dniach 22-25 czerwca 2020 r. (poniedziałek-czwartek)

w godzinach 800 – 1230 biblioteka będzie otwarta.


W tych dniach będzie możliwość zwrotu wypożyczonych książek oraz wypożyczenia potrzebnych lektur szkolnych.

Uczniowie, którzy nie zwrócą książek przed rozdaniem świadectw, będą mogli je zwrócić po wakacjach, w nowym roku szkolnym.

Wyjątek stanowią uczniowie, którzy będą chcieli zmienić szkołę i wybrać dokumenty – ci uczniowie mają obowiązek zwrócić książki przed odebraniem świadectwa i wybraniem dokumentów ze szkoły.

Uwaga! Wejście do biblioteki będzie możliwe od strony drogi A4 przez budynek WT – żółty budynek Zespołu Szkół. Brama wjazdowa na wprost drzwi będzie otwarta. 


Zapraszamy. 

Prosimy wszystkich przychodzących o zastosowanie się do obowiązujących zasad bezpieczeństwa w obliczu zagrożenia Covid-19.

W razie pytań prosimy o kontakt przez e-dziennik.

 

Nauczycie bibliotekarze 

Lucyna Sokołowska, Dorota Mucha

Poprawiony: piątek, 19 czerwca 2020 17:20
 
List pedagogów szkolnych nr 9 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
piątek, 19 czerwca 2020 17:08

Czym jest empatia?

 

Empatia - to powszechnie znane słowo, czy jednak zdajemy sobie sprawę, co to oznacza być człowiekiem empatycznym? W psychologii termin empatia odnosi się do zdolności zauważania i współodczuwania stanów emocjonalnych innych ludzi. Empatii nie należy mylić ze współczuciem. Współczucie stawia nas niejako wyżej od osoby, której współczujemy, zaś zdolność empatii to umiejętność postawienia się w sytuacji innej osoby. W praktyce empatia jest niezwykle ważną umiejętnością społeczną. Osoba o znacznych zdolnościach empatycznych rozumie własne emocje i potrafi trafnie rozpoznać stany emocjonalne u innych ludzi. Wpływa to korzystnie na rozumienie zależności społecznych oraz relacje interpersonalne. Osoby empatyczne są świadome uczuć innych osób, dostrzegają podłoże wyznawanych przez nie wartości i potrafią wczuć się w konkretne sytuacje. Taka percepcja świata pozwala na weryfikowanie własnych poglądów i przyznawanie się do błędów, a także znaczne ograniczenie zachowań agresywnych.
Brak empatii w kontekście społecznym jest zjawiskiem negatywnym, ponieważ prowadzi do obojętności, trudności w rozwiązywaniu konfliktów i sięgania rozwiązań siłowych.


czytaj całość

Poprawiony: piątek, 19 czerwca 2020 17:15
 
List pedagogów szkolnych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 03 czerwca 2020 09:34

 Jak odkryć swój talent


Każdy z nas ma w sobie pewne wrodzone umiejętności do robienia czegoś, lecz nie każdy o tym wie. W ostatnich latach sporo mówi się na temat poszukiwania i rozwijania talentów jako, że talent jest niezwykle ważnym i cennym potencjałem człowieka, który można wykorzystać zarówno w pracy jak i na co dzień. Wbrew pozorom odkrywanie talentów nie jest czynnością łatwą. Często wynika to z faktu, że ktoś komu przykładowo malowanie czy np. gotowanie przychodzi z łatwością uważa, że to jest czymś naturalnym, czego doświadcza każdy człowiek. Tym samym ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, iż działają tak dobrze, gdyż jest to ich predyspozycja. Równie często do czynienia mamy z sytuacją odwrotną czyli wtedy, gdy dana wyuczona czynność jawi się jako talent, a tak naprawdę nim nie jest. W ten sposób można na długi czas zagłuszyć talent właściwy.
Kolejną przeszkodą przed odkryciem swoich ponadprzeciętnych zdolności do wykonywania danej czynności jest przekonanie, że talent musi być czymś zmierzalnym i praktycznym. Talentem nazywamy uzdolnienia muzyczne, plastyczne, zdolność do szybkiego przyswajania języków obcych czy szybkiej nauki. Mniej konkretne talenty typu: bogata wyobraźnia czy umiejętność rozpoznawania danych smaków albo zamiłowanie do szczegółów jest bagatelizowane i nie uznawane za talent, choć takie myślenie jest oczywiście błędne.

Poprawiony: środa, 03 czerwca 2020 09:45
Więcej…
 
Komunikat biblioteki szkolnej PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
niedziela, 31 maja 2020 16:43

W dniach 2, 3, 4 czerwca 2020 r. (wtorek, środa, czwartek)
oraz 16, 17, 18 czerwca 2020 r. (wtorek, środa, czwartek)
w godzinach 900 – 1200 biblioteka będzie otwarta.


W tych dniach będzie możliwość zwrotu wypożyczonych książek oraz wypożyczenia potrzebnych lektur szkolnych.
Uczniowie, którzy nie zwrócą książek przed rozdaniem świadectw, będą mogli je zwrócić po wakacjach, w nowym roku szkolnym.
Wyjątek stanowią uczniowie, którzy będą chcieli zmienić szkołę i wybrać dokumenty – ci uczniowie mają obowiązek zwrócić książki przed odebraniem świadectwa i wybraniem dokumentów ze szkoły.
Uwaga! Wejście do biblioteki będzie możliwe od strony drogi A4 przez budynek WT – żółty budynek Zespołu Szkół. Brama wjazdowa na wprost drzwi będzie otwarta.


Zapraszamy.


Prosimy wszystkich przychodzących o zastosowanie się do obowiązujących zasad bezpieczeństwa w obliczu zagrożenia Covid-19.
Późniejsze dni i godziny otwarcia biblioteki szkolnej będą zamieszczane na stronie szkoły oraz w e-dzienniku.
W razie pytań prosimy o kontakt przez e-dziennik.


Nauczycie bibliotekarze
Lucyna Sokołowska, Dorota Mucha


Poprawiony: niedziela, 31 maja 2020 16:48
 
Ogólnopolska Olimpiada Przedmiotowa z chemii – OLIMPUS 2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
niedziela, 31 maja 2020 16:36


15 maja 2020 r. uczennice klasy 1 EK Zespołu Szkół im. ks. dra Jana Zwierza w Ropczycach – Izabela Ozga i Izabela Ziajor wzięły udział w kolejnej edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Przedmiotowej z chemii OLIMPUS 2020. Z uwagi na panującą sytuację epidemiologiczną na terenie kraju, olimpiada odbyła się on-line.
W kategorii klas pierwszych szkoły średniej (po szkole podstawowej), w której łączna liczba uczestników to 72 osoby, uczennice Naszej Szkoły uzyskały następujące wyniki:


Izabela Ozga – 3 miejsce – dyplom laureata
Izabela Ziajor – 15 miejsce – dyplom laureata.


Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!


Katarzyna Piękoś

Poprawiony: niedziela, 31 maja 2020 16:41
 
List pedagogów szkolnych 7 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 27 maja 2020 14:41

Wpływ Internetu na człowieka


Internet daje właściwie nieograniczone możliwości. Człowiek za jego pomocą zmienia świat, ale także na nowo kształtuje własną osobowość. Internet to przestrzeń, w której możesz być, kim tylko zechcesz. Póki podawanie nieprawdziwych informacji na swój temat jest zabawą, nie ma niebezpieczeństwa. Groźnie robi się, jeśli zaczynasz wierzyć w wykreowany obraz siebie. Po jakimś czasie możesz już nie pamiętać, kim byłeś w „realu”.


1. Wirtualna rzeczywistość
Wielu internautów, zwłaszcza tych, których dotknęło uzależnienie od Internetu, traci zdolność odróżniania rzeczywistości realnej od rzeczywistości wirtualnej. Pokonując niebieską granicę monitora, wchodzą tak mocno w wykreowany przez siebie świat, że powrót do prawdziwego życia staje się niemożliwy. Szczególnie podatni na działanie Internetu są młodzi ludzie, zafascynowani nowinkami i możliwościami technologicznymi. Zatopienie się w kolorowej rzeczywistości internetowej stanowi rodzaj odskoczni od monotonii i szarości świata zewnętrznego. W Internecie można znaleźć informacje na każdy temat, zwiedzić cały świat, nie ruszając się z domu, porozmawiać z ludźmi z całego świata.

Poprawiony: środa, 27 maja 2020 14:50
Więcej…
 
List pedagogów nr 6 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 19 maja 2020 15:16

Jak zacząć spełniać swoje marzenia?


Ludzie za łatwo się poddają, stwierdzają, że nie mają finansów, że coś nie jest możliwe, że są za głupi, za brzydcy, za biedni, za niscy, za grubi, za nudni… a to nie jest prawda. Tak naprawdę nie są w stanie stwierdzić, czy ich sytuacja serio jest tak beznadziejna, jak myślą, dopóki nie spróbują.


Jak zacząć COŚ robić? Jak zacząć spełniać marzenia?


  1. Określ czego chcesz i na ile jest to realne. Nie wszyscy mają odpowiednie predyspozycje albo odpowiednią sytuację życiową, ale wszyscy mogą zrobić cokolwiek w kierunku, który im się podoba. Głupi przykład: chcesz zostać modelką, ale nie spełniasz wymagań – zawsze zostaje fotomodeling, bycie bookerem, praca w agencji, praca w jakiejś branży związanej z modą, albo – chociażby! – prowadzenie własnego bloga na ten temat. To samo z każdym innym zawodem i każdą inną sytuacją. Bo widzicie, spełnianie marzeń nie polega na tym, żeby KONKRETNIE dostać dokładnie to, co żeśmy sobie wymyślili – bądźmy szczerzy, to nie zawsze jest realne. Ale możesz działać w tym kierunku i próbować różnymi ścieżkami, żeby jakoś przybliżyć się do życia, które chcesz mieć. Proste. Czasami wystarczą tylko chęci, innym razem potrzebne jest zaciśnięcie zębów i mnóstwo samozaparcia.
  2.  Zastanów się co możesz zrobić. To dokładnie to, o czym mowa w pierwszym punkcie. Wiecie, nic dziwnego, że ludzie się zniechęcają, jeśli wydaje im się, że istnieje jedna jedyna ścieżka do jakiejś rzeczy – przecież nie każdy może się na nią wepchnąć. Problem polega na tym, że za mało myślimy – czasami przemknie nam przez głowę, że owszem, byłoby fajnie być na przykład dziennikarzem, ale jakoś na samym myśleniu byłoby super! się kończy. A gdzie strategia? Musisz zacząć myśleć niestandardowo. Jak coś osiągnąć? Do czego tym dojść? Co mogę zrobić? Spróbuj pomyśleć o swoich znajomych – jak mogą pomóc? Poczytaj historie podobnych do ciebie ludzi w sieci. Poszperaj.
  3. Zacznij powoli działać. Najlepiej od razu, w momencie, w którym wpadnie ci do głowy pomysł z punku drugiego. Musisz napisać do kogoś maila? Siadaj i pisz. Odświeżyć stare znajomości? Umawiaj się na kawę. Napisać list motywacyjny? Pisz list motywacyjny. Nic się za ciebie nie zrobi i nikt ci tego nie przyniesie na tacy. Taka prawda.
  4. Nie zniechęcaj się – żeby nie było: nikt nie mówił, że będzie łatwo, dla niektórych będzie piekielnie trudno. Trzeba zacisnąć zęby i pomyśleć, że to się opłaci. I że nie wolno się załamywać jedną, drugą, czy trzecią odmową, nawet, jeśli sprawiają, że zniechęcenie sięga zenitu.
  5. Zacznij myśleć „mogę” zamiast „nie dam rady”. Jeden z trudniejszych punktów. Zazwyczaj, kiedy masz przed sobą potężne wyzwanie, automatycznie myślisz, że nie dasz sobie rady, więc próbujesz się wycofać. A przecież nie wiesz, czy sobie nie poradzisz, bo nawet nie spróbowałeś! Dlaczego nie walczysz? Z jakiego powodu od razu dajesz za wygraną?
  6. NIE SŁUCHAJ ludzi. To znaczy: jeżeli bliskie ci osoby coś ci radzą, zawsze miej to na uwadze i zastanów się, czy nie mają racji. Ale jeśli ludzie mówią ci, że nie dasz rady – powiedz im, Dam Sobie Radę- Może nie za pierwszym i za drugim razem, ale za piętnastym, ale wiem, że Dam.
  7. Rób swoje. Regularnie.
  8. Albo wchodzisz w to cały, albo w ogóle. Przy dużych akcjach i dążeniu do marzeń działanie na pół gwizdka to nie działanie, tylko ściema. Albo się w to angażujesz i bierzesz pod uwagę, że musisz poświęcić na to swój czas, swoją pracę i kilkadziesiąt nieprzespanych nocy, albo dajesz sobie spokój. Proste.

JASNE, ŁATWO SIĘ MÓWI I… ja wiem – że łatwo się mówi. Nie jestem wybrańcem, nie jestem kimś specjalnym, ty też nie jesteś, ale możesz i potrafisz. Może nie do końca tak, jak sobie wymarzyłeś. Może nie ze świetnym startem czy idealnymi warunkami. Ale każdy z nas ma jakiś problem, z którym musi się borykać – zdrowie, rodzina na głowie, finanse, stan psychiczny… i każdy musi te problemy pokonać, lub jakoś je pogodzić z tym, co chce robić.


Najważniejsze są dwie rzeczy: uwierzyć, że coś jest możliwe, a potem od razu wystartować.
Obejrzyj film - ,,Nie Porzucaj swoich marzeń ‘’ – film motywacyjny

https://youtu.be/-jiURgrSS9o

Obejrzyj film - ,, Validation ‘’

https://youtu.be/0a4tohrC-9g


Serdecznie Pozdrawiamy

Poprawiony: wtorek, 19 maja 2020 15:34
 
Informacja PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 07 maja 2020 08:57

Informujemy że wykorzystywane w naszej szkole narzędzia do nauki zdalnej nie wymagają połączeń telefonicznych. Aby uczestniczyć w lekcjach lub odbierać materiały wystarczy dostęp do Internetu. Zespół Szkół nie korzysta z aplikacji Google Classroom, która pozwala zarówno na pracę przez Internet, jak i telefon. W przypadku korzystania z telefonu wymagane jest połączenie do USA, a to wiąże się z wysokimi kosztami.

Poprawiony: czwartek, 07 maja 2020 08:59
 
List pedagogów szkolnych nr 5 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 06 maja 2020 09:51

Jakie poczucie wartości mamy względem siebie.


Samoocena. Możemy nie oceniać innych, starać się być obojętnym wobec otaczających nas ludzi ale od samego siebie nie uciekniemy i nigdy nie pozostaniemy wobec siebie obojętni. Dlatego tak ważne jest wysokie poczucie własnej wartości. Jeśli będziemy je mieli, nie straszna nam będzie niekonstruktywna krytyka. Ciężko będzie nas obrazić a zwykła sprzeczka już nie będzie kłótnią tylko wyminą poglądów. Poczucie własnej wartości to świadomość swojej wyjątkowości i unikalności, niepowtarzalnej misji w życiu, świadomość swoich talentów i zdolności. I to wcale nie muszą być wyszukane zdolności np. można pięknie szydełkować, dobrze robić pierogi lub pięknie grać na gitarze. To poczucie siły, własnych możliwości przy jednoczesnej świadomości własnych przywar, wad i słabych stron. Bo tylko świadomość swoich słabości daje nam impuls do zmiany.

 

Poprawiony: środa, 06 maja 2020 10:07
Więcej…
 
ZAWSZE WIERNI PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 05 maja 2020 14:50

To już V edycja Wojewódzkiego Turnieju Poezji i Prozy „Zawsze wierni” zorganizowanego przez Katolickie Stowarzyszenie Wychowawców Oddział w Sędziszowie Młp. i Powiatowe Centrum Edukacji Kulturalnej w Ropczycach pod honorowym patronatem Prezydenta RP. Jak czytamy w piśmie organizatorów: „Konkurs stanowi hołd dla wszystkich ludzi wiernych ideom wolności, honoru, życia zgodnego z najwyższymi wartościami i umiłowania Ojczyzny”.

 

W tym roku w Zespole Szkół im. ks. dra Jana Zwierza konkurs cieszył się wyjątkowo dużym zainteresowaniem, zgłosiło się 17 uczestników, dlatego konieczne było zorganizowanie szkolnych eliminacji, które odbyły się 17 lutego 2020 r. W trakcie turniejowych zmagań młodzież wysłuchała piosenek i obejrzała fragmenty filmów „Miasto 44” i „Czas honoru: Powstanie”.

Jury w składzie: pani wicedyrektor Janina Pupa, Małgorzata Bieniasz, Aneta Dylska, Anna Kędzior wyłoniło zwycięzców. Okazali się nimi: Sebastian Kmiecik kl. 3 TE, Karolina Fąfara kl. 2 TE, Natalia Dunaj kl. 1 TL. Wyróżnienia otrzymali: Konrad Książek, Wojciech Bereś, Marcin Ptaszek, Dominik Panek.

 

1
2
4
5
zdjecie
1/5 
Poprawiony: wtorek, 05 maja 2020 15:18
Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 następna > ostatnia >>

Strona 46 z 106

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
 

Online

Naszą witrynę przegląda teraz 114 gości 

Pracownie w ZS